جودو ، محمد عباس نژاد
جودو ، محمد عباس نژاد

جودو ، محمد عباس نژاد

متن های آموزنده انتخابی استاد محمد عباس نژاد سرمربی آکادمی ملی جودو ، رئیس هیات جودو جنوب شرق تهران

آموختم 
تلافی کردن از انرژی خودم می کاهد 

آموختم 
گاهی از زیاد نزدیک شدن فراموش می شوی 

آموختم 
تا با کفش کسی راه نرفتم راه رفتنش را قضاوت نکنم 

آموختم 
گاهی برای بودن باید محو شد 

آموختم 
دوست خوب پادشاه بی تاج و تختیست که بر دل حکومت میکند 

آموختم 
از کم بودن نترسم اگر کم باشم شاید ولم کنن ولی زیاد که باشم حیفم میکنند.

آموختم 
برای شناخت آدمها یکبار بر خلاف میلشان عمل کنم.


دانه های کوچک صداقت

روزی پادشاهی سالخورده که دو پسرش رادر جنگ با دشمن ازدست داده بود، تصمیم گرفت برای خود جانشینی انتخاب کند. پادشاه تمام جوانان شهر را جمع کرد و به هر کدام دانه گیاهی داده از آنها خواست که دانه رادریک گلدان بکارند و گیاه رشد کرده را در روز معینی نزد او بیاورند. پینگ یکی ازجوان ها بود و تصمیم داشت تمام تلاش خود را برای پادشاه شدن به کار گیرد، بنابرین باتمام جدیت تلاش کرد تادانه را پرورش دهد؛ ولی موفق نشد به این فکر افتاد که دانه را در آب وهوای دیگری پرورش دهد، به همین دلیل به کوهستان رفت وخاک آنجا را هم آزمایش کرد، ولی باز هم موفق نشد.
پینگ حتی با کشاورزان دهکده های اطراف شهر مشورت کرد، ولی همه ی این کارها بی فایده بود و در آخر نتوانست گیاه راپرورش دهد. بالاخره روز موعود فرارسید. همه ی جوان ها درقصر پادشاه جمع شدند و گیاه کوچک خودشان رادر گلدان برای پادشاه آوردند. پادشاه به همه ی گلدانها نگاه کرد. وقتی نوبت به پینگ رسید پادشاه از او پرسید: «پس گیاه تو کو؟» پینگ ماجرا را برای پادشاه تعریف کرد. در این هنگام پادشاه دست پینگ را بالا برد و او را جانشین خود اعلام کرد. همه ی جوانان اعتراض کردند. پادشاه روی تخت نشست وگفت:« این جوان درستکارترین جوان شهر است. من قبلا"همه ی دانه ها را در آب جوشانده بودم، بنابراین هیچ یک ازدانه ها نباید رشد می کردند.» پادشاه ادامه داد:« مردم به پادشاهی نیاز دارند که با آنها صادق باشد نه پادشاهی که برای رسیدن به قدرت و حفظ آن به هر کار خلافی دست بزند.»
اکثر ما بعضی وقتها فکر می کنیم اگه صادقانه حرف بزنیم به ضررماست اما واقعا" ضرری که از راستگویی عاید ما می شه خود حکمتی داره اگه پینگ راستشو نمی گفت هیچ وقت پادشاه نمی شد. مهمترین موفقیتها اعتماد دیگران است که تنها با صداقت به دست می آید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.